Her yazar, kitaplarının daha çok insan tarafından okunmasını ister. Bu anlamda kitapların bir ölçüde popülerleşmesini -ve biraz da ticarileşmesini- eleştirmek doğru olmaz. Fakat Doğan Kitap'la birlikte Elif Şafak kitaplarındaki ticari kaygının, edebiyat çabasının önüne geçtiğini düşünüyorum. Sadece bu kitap kapağındaki görsel bile bunu düşünmek için yeterli bir neden. Yazara röportajlarda kitabın içeriğinden çok kapağındaki fotoğraf soruluyor. "Neden kendi fotoğrafınızı kapağa koydunuz? Neden erkek kıyafetleri giydiniz? Fotoğrafla ne anlatmak istiyorsunuz? vs..” Tüm bunlar en başından planlanmış gibi. Bir yuvarlak masanın etrafında oturup pazarlama karmasının tüm bileşenlerini hesaplamışlar gibi..
Kitap, yazarıyla, içeriğiyle, kapağıyla bir bütündür kabul ama içerikten önce kapağa odaklanıyor bir kısım okur. Hedef şaşırtılıyor. Ben de negatif anlamda hedefimi şaşırıyorum ve İskender yerine elim raftaki bir başka kitaba yöneliyor. Edebiyat dünyasından birilerinin ünlü olması güzel ama; yazarların kendi kitaplarını markette satılan herhangi bir ürün gibi görmeleri ve bu kaygıyla gerçekleştirdikleri tüm pazarlama faaliyetleri o kadar güzel değil. Almadım kitabı. İçimden gelmedi. Başka zaman alır mıyım bilmiyorum.
Kitap, yazarıyla, içeriğiyle, kapağıyla bir bütündür kabul ama içerikten önce kapağa odaklanıyor bir kısım okur. Hedef şaşırtılıyor. Ben de negatif anlamda hedefimi şaşırıyorum ve İskender yerine elim raftaki bir başka kitaba yöneliyor. Edebiyat dünyasından birilerinin ünlü olması güzel ama; yazarların kendi kitaplarını markette satılan herhangi bir ürün gibi görmeleri ve bu kaygıyla gerçekleştirdikleri tüm pazarlama faaliyetleri o kadar güzel değil. Almadım kitabı. İçimden gelmedi. Başka zaman alır mıyım bilmiyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder