Mustafa Onat's items Go to Must.'s photostream

12 Temmuz 2011 Salı

Zayak

Giriş. Önce ud başlar. Ona kulak kesilmişken ritimler katılır. Hemen ardından üflemeliler fark edilir. Küçük bir giriş bölümü bu. Sonra piyano dahil olur müziğe. Önce uda eşlik eder, sonra uddan tamamen -ve gizlice- devralır hakimiyeti. Burada gelişme bölümü başlar. Doğu ezgileri yerini batı melodilerine bırakır. Ama bıçak kesiği gibi fark edilmez bu değişim. Arka planda inceden ud vuruşları devam eder. Piyano batı cazındaki gibi başına buyruk değildir bu sefer. Parmaklar her an ezbere hareket edecek gibi olsa da ana formdan kopmaz hiç. O kadar başına buyruk değil. Bir süre devam eden piyano hakimiyeti de son bulur ve yerini yeniden uda bırakır. Burası gelişme bölümünün bir ileri seviyesidir. Uda vokal de eklenir. Sona yaklaşıyoruz artık. Ud ve piyano giriş bölümündeki melodilerde birleşir tekrar. Başa dönmüş gibi olsak da aslında sonuç bölümündeyiz. Bu sefer vokal de ud ve piyanoya eşlik eder, şarkı biter..

“Böyle film anlatır gibi şarkı mı anlatılır” diyebilirsiniz. Haklısınız anlatılmaz. Öyle yapmıyorum zaten. Dinlemek isteyenler kaybolmasın diye bir yol haritası hazırladım kendimce. Ben ilk zamanlarda kayboluyordum dinlerken. Aradan yıllar geçti. Şimdi ellerim cebimde, rahat rahat dinliyorum. Bu iyiliğimi unutmayın (:

2 yorum: