Mustafa Onat's items Go to Must.'s photostream

26 Aralık 2010 Pazar

Mavi Marmara'yı karşıladık


22 Mayıs 2010 tarihinde, Gazze’ye insani yardım götürmek amacıyla İstanbul’dan yola çıkan Mavi Marmara gemisi bugün İstanbul’a döndü. 37 ülkeden 578 yardım gönüllüsü ile birlikte 6 gemiden oluşan yardım filosu, 31 Mayıs 2010 sabahı uluslar arası sularda İsrail askerlerinin saldırısına uğramıştı. Saldırıda 9 yardım gönüllüsü İsrail askerleri tarafından şehit edilmiş, 50’den fazla gönüllü yaralanmış ve gemilere de el konmuştu.

İsrail’in insan hakları ve uluslararası hukuku ihlal ettiği Birleşmiş Milletler tarafında da tespit edildi ve raporlandı; fakat somut bir yaptırım uygulanmadı. 7 Ağustos 2010 tarihinde Türkiye’ye teslim edilen ve bir süre Mersin’de bekletilen Mavi Marmara gemisi bugün 9 eksikle İstanbul’a ulaştı. (1 yaralının da Ankara’da yoğun bakımda olduğunu ekleyelim)

Karşılama programına her yaştan binlerce insan katıldı. Biz de birkaç arkadaşımla birlikte oradaydık. İHH yetkilileri, gemideki saldırı izlerinin yok edilmediğini ifade etti. Gönüllülerin hayatlarını kaybettiği yerler hala aynı izleri taşıyormuş. Bugün sadece şehit yakınları, Mavi Marmara'da yer alan gönüllüler ve yabancı konuklar gemiyi ziyaret edebildi. 1 hafta boyunca ise isteyen herkes Sarayburnu iskelesinde gemiyi ziyaret edebilecek.

Not: Bazı platformlarda, Mavi Marmara'nın da içinde bulunduğu yardım filosunun amacını sorgulamaktan öteye geçerek; gönüllüleri suçlacıyı ve aşayılayıcı bir tutum içinde olanlar için, İsrail'i suçlu bulan BM raporu bu ya da bu linkte.. Türkçesi için de, raporla ilgili haberlere, isteyen bu bağlantıdaki inandığı ve güvendiği kaynaktan bakabilir.


Gemiden bir mürettebat




3 yorum: